Una rosa per Plató

Bevíem i xerràvem a la festa major del poble.  

Duies un vestit de verd primaveral, estampat de flors, i jo anava tot de negre, amb una petita rosa al pit. Estaves tant fantàstica que no podia deixar de mirar-te als ulls i sentir-me insegur, dèbil i tremolós. No recordo de què parlàvem, tampoc hauria pogut recordar-ho després d’aquella nit. Durant el nostre joc de paraules, algunes sense sentit, anava fent glops cada cop més profunds; necessitava armar-me d’aquell valor que t’atorga l’embriaguesa per declarar-me i dir-te que sóc un estúpid.

De cop, la cobla que harmonitzava la vetllada va tocar la nostra cançó. Vam deixar la beguda allà i ens vam apropar al centre de la pista, camuflant-nos entre totes les parelles que dansaven, enamorades, el compàs lent de la balada. Els vam imitar i tu recolzares el teu cap sobre la meva espatlla dreta; i vaig tancar els ulls. La teva escalfor m’embolcallava d’una aura que em feia sentir invulnerable; feies olor de gessamí.

Quan la cançó va acabar, i ens dirigíem a la taula on hi havia les nostres copes, vaig reafirmar les meves intencions de confessar-te'm com quan un feligrès es rendeix al seu pastor. Només necessitava un objecte simbòlic: tenia la meva rosa, situada tan a prop del meu pit.

Vam seure a les nostres cadires. Mentre miraves al voltant, em vaig col·locar al teu costat, poc a poc, perquè no t’espantessis i em vaig treure la flor espinada de petals vermells que simbolitzava la nostra relació. Malauradament, quan estava a punt de fer el pas, va aparèixer un noi: era el fill de l’alcalde, una posició molt notable que no pas un pagès que tenia les mans plenes de durícies de tant treballar el camp. Ja feia temps que et pretenia i ell era un home molt segur de sí mateix, a diferència d’un pobre treballador com jo.

La impotència m’inundava el cos. Vaig subjectar tant fort la rosa que, tot i les durícies de les mans, les seves pues obriren un tall brut al dors de la meva mà dreta; la sang, vermella i calenta, brollava del tall com un comptagotes que només jo percebia. Ella marxava amb ell i jo em quedava sol.

Quan ella s'aixecà, observà la rosa i el seu rostre manifestà una expressió de preocupació i de dissimulada incomoditat. Va ser quan em digué:

 - Joan, que aquesta rosa és per mi? Ara no se que dir...

No li vaig dir la veritat. Sabia que la millor escena era aquella que tenia el seu públic content i sense pressions. Per això vaig respondre:

  - No t’amoïnis petita; aquesta ve de part de Plató. 

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

El masturbador

Vuela alto, mariposa

Rasgo Notas sin Sentido